שם משתמש: סיסמא:
הרשמה לאג'נדה



דתיות גאות
ברוכות הבאות לביתן של הלסביות הדתיות. הבית נועד לאפשר מפגש, תמיכה, דיון ויצירהבין נשים דתיות שאוהבות ומתאהבות בנשים.יש בו מקום לכל מי שמרגישה שייכת - הכנסו, הדלת פתוחה...
עבור לסבית - אשה בלא אשה אינה אדם


עבור לסבית - אשה בלא אשה אינה אדם
פורסם לפני 2507 ימים     מאת אנה ק     סה"כ תגובות: 3     תגובה אחרונה לפני: 2507 ימים

זה ציטוט של הרב רונן לוביץ מערב העיון לכבוד פסח שני שהתקיים לפני בדיוק שבוע.

השנה החלטנו להתרחב -לא להסתפק בערב אחד אלא בנוסף לערב במכון הרטמן גם לארגן ערב נוסף באוניברסיטת בר אילן, להפיץ עלון עם מאמרים ולהזמין קהילות ואנשים לארח ערב עם מתנדבי שב"ל לשיחה פתוחה על להט"בים דתיים.
מודה, קצת חששתי שאנחנו קופצים מעל הפופיק. אבל בעזרת אוסף מתנדבים מדהימים הפרויקט השנה הצליח מעל ומעבר.
התקיימו כ-15 ערבים של עושים מקום בכל רחבי הארץ -בתל-אביב, רמת-גן, שילה, ירושלים, אפרת, אלעזר, נוה דניאל, אלון שבות, תקוע, באר שבע, אלון ובטח פספסתי עוד כמה. חלק מהאירועים היו יחסית קטנים, אך לחלקם הגיעו כל כך הרבה אנשים שחלק נאלצו להקשיב בעמידה ואחרים הלכו הביתה כי גם בעמידה לא נשארו מקומות. לערב באלון שבות אני יודעת שרב הישוב ועוד דמויות תורניות בולטות באו לערב - ואני עוד צריכה לחפור למי שהיתה שם לשמוע עוד פרטים.

היה גם ערב להורים שלנו, ששמעתי שהיה עוצמתי -ואפשר לקרוא עליו בפייסבוק של הרב בני לאו שהיה שם.

הערב בהרטמן היה בכותרת הפרובוקטיבית "לתורה לחופה ולמשעים טובים - גם ללהט"ב?" אבל באופן מפתיע היה דיון היה ממש קונצנזוס. כל הדבורים הסכימו שזוגיות היא צורך בסיסי ועל כן ראוי שתהיה גם ללהט"בים. כולל ביסוס העניין על פסוקי בראשית שעשה הרב לוביץ. כולם - כולל ח"כ גליק הסכימו שזו מחויבותה של המדינה לספק אפשרות למיסוד הקשר. היתה גם הסכמה על כך שצריכה להיות דרך דתית לקדש את הקשר. הרבנית דבורה עברון ורונית עיר שי הסתייגו מהשימוש בטקס הקידושין - לטענתן גם לסטרייטים הוא לא טקס אופטימלי ושעל להט"ב לבנות את הטקסים שלהם.
הרב לוביץ והרב גליק הדגישו שקידושין אינה הדרך לקדש זוגיות ובית. מה שקובע האם יש קדושה בבית זה אופי החיים בתוכו - היחסים בין בני הזוג והחיבור לקדושה בחיים - במצוות, בקדושת השבת וכו'. וכל אלו יכולים להיות כמובן גם ללהט"ב.
מה אגיד -ימות המשיח.
אז ברור לי שיש פער גדול בין הדברים שנאמרו בערב הזה לבין הנושאים שעלו בערבים של עושים מקום -ושבמקומות רבים גם התנגדו לקיומו של ערב שכזה. אבל אט אט -כל מקום בקצב שלו -העולם משתנה והאפשרויות בתוך העולם הדתי עבור לסביות מתרחבות.
כל השותפים בפאנל הסכימו שההמעשים צריכים לבוא מלמטה - שאין מה לחכות לממסד אלא המחוייבות היא שלנו - ליצור לעצמו מסגרות של זוגיות מקודשת, לחבר את החיים שלנו - כלהט"ב - לתורה ומצוות.
ובע"ה ה' ישפיע עלינו קדושה מלמעלה והחיבור הזה יהיה פשוט יותר.

אהבת את הפוסט? סמן לייק:
הגדרות תצוגה
הודעה מחבר שעה תאריך




המלצה לעמוד הראשי קהילת תמיכה טכנית מנהלי קהילות הסכם שימוש באתר צור קשר השוואת מחירים בתי מלון בחו"ל Copyright ©2007-2009, אג'נדה

(0.0352)