שם משתמש: סיסמא:
הרשמה לאג'נדה



המופע שלא יקרה. סיפור שקרה באמת


Eye_Br_Tear המופע שלא יקרה. סיפור שקרה באמת
פורסם לפני 3971 ימים     מאת ברק ויס     סה"כ תגובות: 10     תגובה אחרונה לפני: 3970 ימים

הנה דוגמה למאחורי הקלעים של "הרמת" פסטיבל בחודש. ברשותכם אני אמנע משמות. זה פחות חשוב. מקווה שלא אטרחן יותר מידי (אולי יעזור לכם לחשוב כך אם אספר שהגרסה כאן היא מאוד מצומצמת ומקוצרת לעומת גרסת המקור. באמת...)

מתחילים...

באפריל 2012 השתתפתי ביריד הג'אז החשוב באירופה Jazzahead. בין פגישות לפגישות גם הלכתי לראות כמה שואוקייסים של הרכבים אירופאים. כמה מהם עשו עלי רושם גדול וסימנתי לעצמי שצריך להביא אותם לארץ מתישהו.

פאסט פורוורד. הפסטיבל הנוכחי "פרץ" ומבחינתי - ניתן האות לנסות להביא הרכב אחד מעולה מבין אותם הרכבים אירופאים ש"סימנתי".

שלב ראשון - בדיקה עם הפרומוטר של ההרכב (הוא חבר טוב ואמיתי שלי). הם פנויים. מעולה. מו"מ מהיר ואכזרי להבין מה שכר המינימום שהם יהיו מוכנים להגיע להופעה בארץ. אוקיי. הסכום סביר.

השלב השני - ניסיון להפחית עלויות כרטיסי הטיסה וחדרי המלון:

* פגישה עם נספחת התרבות של ארץ המוצא בישראל. הוא נותנת לנו ברכות ואפילו הבטחה לקוקטייל לפני/אחרי. אבל לא תמיכה כלכלית. באסה.

* הפרומוטר של ההרכב פונה לארגון מארץ המוצא, המסייע כלכלית להפצת התרבות של המדינה. הוא נענה בשלילה. הלו"ז קצר מידי אומרים לו.

* אני פונה לקולגה מאותה המדינה ומבקש עצה/סיוע. שתי שיחות טלפון שלו מאוחר יותר: "תגיש בקשה. יהיה בסדר".

* אני מגיש בקשה. 10 ימים אח"כ (זמן שיא לתשובות כאלו. תודה לחבר... ) מתקבלת תשובה. קיבלנו תמיכה בכרטיסי הטיסה. יששש!!!

השלב השלישי - סיכומים אחרונים וחתימת החוזה בין הפקת הפסטיבל לפרומוטר. זה החלק הקל והפשוט. רק שכאן הכל משתבש.

* בירוקרטיה ומיסים:
פה בישראל משלמים מס הכנסה על הופעות אומני חו"ל. שם באירופה הלא מפותחת - המס הוא אפס אחד עגול.
פה בישראל המע"מ (זמני מאוד) הוא 17%, שם - 6%.
ההפקה לא רוצה לשלם מה"כ ומע"מ על ההופעה ורוצה להפיל זאת על האורחים. אלה מצידם מעבירים מסמכים המאשרים שהם משלמים את כל המיסים אצלם בבית. בעקרון זה מספיק לפי אמנות בין ישראל לאירופה למניעת כפל מס. אממה, הרו"ח הכסת"חי לא מוכן לקחת אחריות על כך שלמרות כל המסמכים, רשויות המס שלנו לא ידרשו מאיתנו לשלם את המיסים שוב - בישראל.
עוד הוכחה כי המדינה תעשה הכל כדי שלא תהיה כאן תרבות ושטובי אומנינו יברחו.

לחץ מתמשך מצידי וההפקה שלנו מתקפלת.

ואז זה מתחיל...

* טל' מהפרומוטר: המתופף של ההרכב חייב ללכת לצבא והוא לא יוכל להגיע (לאוהבי תעלומות - זה רמז גדול). אנחנו מסכמים עקרונית עם מתופף מקומי. ההפקה: וווייי!!! חסכנו כרטיס טיסה ומלון! ישששש!!!

* טל' מהפרומוטר: המתופף בסוף כן יוכל להגיע. ההפקה: (ללא מילים. רק בכי תמרורים)

* טל' מהפרומוטר: ההרכב יוכל לחזור חזרה עוד ביום שבת? נכנס להם גיג נוסף. ההפקה: לא. זה יקפיץ את כרטיסי הטיסה ב-50%. הפרומוטר לוחץ וההרכב מסכים לבטל את הגיג הנוסף. מזל שיש חברים בתעשייה. עוד הוכחה לכך שאנחנו לא באמת שייכים לאירופה.

יומיים בערך לפני הדדליין. הכל מסתדר. איזה יופי!

ואז:

* טל' מהפרומוטר. "ברק, יש בעיות: הבסיסט פתאום דורש מקדמה ומנהיג ההרכב מבקש להגיע ממש ביום המופע בגלל שהוא נמצא בהליכי גירושין לא פשוטים ויש יומולדת לבן שלו והוא מרגיש שהוא פשוט חייב להיות בו. מה עושים?"
תכל'ס - אין מה לעשות. עם המקדמה זה עוד היה מסתדר (ז"א - לא היינו נותנים והיינו שולחים את הפרומוטר לגרום לבסיסט לוותר על הדרישה החדשה), אבל על עניין הטיסה אי אפשר להתפשר. הסיכון של הגעת הרכב חו"לי ביום ההופעה גדול מידי. טיסה דחויה אחת - והמופע מתבטל.

אז כן, היינו יכולים - הפרומוטר ואני - ללחוץ על מנהיג ההרכב ולגרום לו לעמוד בהסכם שלו עם הפסטיבל ולהגיע יום לפני המופע כמתוכנן, וכן - הוא היה צריך לדעת את כל זה לפני שחתם, וכן - נותר לנו בערך יום כדי למצוא תחליף ראוי למופע שכבר בנינו עליו.
אבל תכל'ס - כולנו בני אדם וההופעה בפסטיבל היא לא מספיק חשובה כדי שתצדיק גרימת עוגמת נפש כזו.

אז החלטנו לבטל. ברגע האחרון. מצאנו תחליף ראוי אני חושב. מקווה שבשנה הבאה ההרכב הזה יגיע. הם באמת מעולים.


אהבת את הפוסט? סמן לייק:
הגדרות תצוגה
הודעה מחבר שעה תאריך



מאמרי הקהילה
אומנות הטריו (7)
מאת בן אהרוני. חלק שביעי מהסדרה המאיימת להיות ארוכה יותר מ"היפים והאמיצים". והפעם הרכבי טריו ברוח ECMית (אבל לא רק)
10/4/2009
אומנות הטריו (6)
מאת: בן אהרוני. חלפו להם 120 יום מאז הפוסט האחרון של אומנות הטריו (5) והנה עוד כמה טריו פסנתר ששמעתי לאחרונה, ןהם מומלצים, כמו שאר ההמלצות בפינה הזו.
16/3/2009
חליל בג`אז: סקירה הסטורית - חליל בג`אז: משנות ה-70 ועד היום
תפקידו של החליל בג'אז מעולם לא היה מרכזי. דווקא בשל כך חשוב לטעמי לספר את סיפורו של החליל בג'אז. הפרק הרביעי והאחרון (בינתיים) בסקירה ההסטורית על החליל בג'אז מוקדש לחליל משנות ה-70 של המאה ה-20 ועד היום. תקופה שהתחילה בפיוז'ן ובפרי ג'אז, המשיכה בתחיית המיינסטרים והיום מתפתחת(?) לכל הכיוונים. כתב: ברק ויס
1/1/2009
חליל בג`אז: סקירה הסטורית - שנות ה-60
תפקידו של החליל בג'אז מעולם לא היה מרכזי. דווקא בשל כך חשוב לטעמי לספר את סיפורו של החליל בג'אז. הפרק השלישי בסקירה ההסטורית על החליל בג'אז יוקדש לחליל בשנות ה-60 של המאה ה-20. עשור זה הוא לטעמי השיא ביצירתיות החליל בג'אז. הוא מאופיין בשיאי טכניקה ובשתי השפעות מוסיקליות מרכזיות: המוסיקה הקלאסית-מודרנית והבוסה נובה מברזיל. כתב: ברק ויס
1/1/2009
חליל בג`אז: סקירה הסטורית - שנות ה-40 וה-50
תפקידו של החליל בג'אז מעולם לא היה מרכזי. דווקא בשל כך חשוב לטעמי לספר את סיפורו של החליל בג'אז. הפרק השני בסקירה ההסטורית על החליל בג'אז יוקדש לשנות ה-40 וה-50 של המאה ה-20, השנים בהם החליל הפך להיות כלי לגיטימי בעולם הג'אז. כתב: ברק ויס
1/1/2009
חליל בג`אז: סקירה הסטורית - ראשית הג`אז
תפקידו של החליל בג'אז מעולם לא היה מרכזי. דווקא בשל כך חשוב לטעמי לספר את סיפורו של החליל בג'אז. הפרק הראשון בסקירה ההסטורית על החליל בג'אז יוקדש לחלילני הג'אז הראשונים בשנות ה-20 וה-30 של המאה ה-20. כתב: ברק ויס
1/1/2009



המלצה לעמוד הראשי קהילת תמיכה טכנית מנהלי קהילות הסכם שימוש באתר צור קשר השוואת מחירים בתי מלון בחו"ל Copyright ©2007-2009, אג'נדה

(0.1250)