שם משתמש: סיסמא:
הרשמה לאג'נדה



אז איך מרימים פסטיבל בחודש?


אז איך מרימים פסטיבל בחודש?
פורסם לפני 3974 ימים     מאת ברק ויס     סה"כ תגובות: 11     תגובה אחרונה לפני: 3972 ימים

רבים מכם שאלו אותי מדוע אני לא נוכח אקטיבית בפורום בשעה שפסטיבל ג'אז תל אביב קם לתחייה. אז קודם כל - אני מצטער. אני מבקר בפורום, קורא דברים שאתם כותבים, מצטער על כאלה מכם שלא כותבים, אבל עד עכשיו לא מצאתי אנרגיה לכתוב. אחרי שתקראו אולי תבינו את התחושה.

אלה מכם שלא דיברו איתי בחודשיים האחרונים ודאי היו מופתעים מחידושו של הפסטיבל. לפני כן גם אני לא ידעתי שהפסטיבל יתקיים.

מהרגע בו נמצא הספונסר שהסכים עקרונית לתמוך בפסטיבל השנה (מציאת הספונסר הוא סיפור בפני עצמו שיסופר פעם, אבלך לא עכשיו) ואיפשר העמדת תקציב סביר ("סביר" = בערך חצי מהתקציב הרגיל), התחלנו לעבוד בקדחתנות. נדרשנו להגיש תוכנית פסטיבל שתהיה גם אטרקטיבית דיה וגם תעמוד במסגרת התקציבית הקשוחה והצרה ביותר - כדי שגם הספונסר וגם עירית תל אביב בכלל יסכימו "ללכת על זה".

דבר ראשון הבנו כי הפסטיבל יהיה בן שלושה ימים במקום ארבעה. קיצוץ מחויב המציאות.

כן תקציב מוגבל או לא תקציב מוגבל - אני ידעתי והתעקשתי כי חייב להיות בפסטיבל "סטאר" שיגרום לנו חובבי הג'אז לחייך בשמחה. עם גארי בארץ אני בקשר לא רציף כבר תקופה, המוסיקה המעולה שלו, כולל מה שהוא מקליט ומוציא כעת וכמובן "מסע הבחירות" למענו שניהלו כאן חברי פורום יקרים, כל אלה גרמו לי לדעת במיידית כי בארץ הוא המועמד הראשי שלי לפסטיבל.

כמה אימיילים ושיחות טלפון מאוחר יותר - ידעתי כי בארץ יגיע לישראל. הוא הסכים "להתקפל" מהסכומים הרגילים שהוא מקבל לסכומים סבירים יחסית ובעזרת כמה חברים טובים ממגמות מוסיקה הצלחנו להבטיח לו כי נוסף לשכרו בפסטיבל יוכל להרוויח עוד קצת מכיתות אומן. ההבטחה שלי להדריך אותו באופן אישי בירושלים אחרי שהפסטיבל ייגמר חתם את העסקה.

במקביל פניתי לידידיי המוכשרים משיקגו - קורי ווילקס וגרג ספרו ושכנעתי אותם להגיע ב"מחירי עלות"

ואז התחילה סדרת מיילים ופגישות עם נספחי תרבות של מדינות שונות, מתוך מטרה לקבל ממי-מהם תמיכה להביא הרכבים ממדינותיהם. כמות הבדיקות הבטחוניות שעברתי בשבועיים האלה תספיק לי לשנתיים הקרובות...

בדיעבד, כל המאמצים הללו לא נשאו פרי. פרוייקט אחד שקשור לנספחי התרבות הללו, נפל לאכזבתי הרבה. ככה זה - יורים לכל הכיוונים בתקווה שמשהו יפגע בזמן הקצר והנתון. אספר על ההשתלשלות המעניינת הזו (מעניינת אותי לפחות) בפוסט נפרד. אני מקווה שנוכל לקיימו בפסטיבל הבא. במקומו שיבצנו את רוי קמפבל וערן אלישע, ככה שאני לפחות מרוצה.

מה עוד? שלושה פרוייקטים "שלי" מירושלים סופחו לטובת הפסטיבל - שניים שכבר התקיימו ובהצלחה גדולה (אורי ברכה עם שם טוב לוי ושישיית חגיגה עם זו'ה פרפיניאן מנגנים מתי כספי), ועוד אחד שמתוכנן להתקיים באוגוסט בירושלים ושוכפל אחר כבוד לפסטיבל (דניאל זמיר - כנר על הגג).

ניצן, שהצטרף למשימה בנפש חפצה, קפץ גם הוא למים וגייס לפרוייקט את ניקולה סטילו ואת צ'יהירו יאמאנאקה בסכומים צנועים יחסית.

יחד החלטנו לפנות לכמה הרכבים ישראלים. חלקם יצאו לפועל וחלקם - לא.

היה לנו חסר עוד מופע איכותי שימלא את הנישה של "מזי כהן שרה ג'אז" ויתר מופעי זמרי המיינסטרים הפוגשים בדרכם את הג'אז.

את מה שאסתר רדא עושה אני מכיר ומוקיר כבר כמה שנים. בנובמבר שנה זו היא הופיעה עם ההרכב המורחב שלה באירועי החשיפה הבינלאומית לג'אז ולמוסיקת עולם והיה מעולה. רצינו שאסתר תופיע בפסטיבל. לא לקח לנו זמן שיחה רב כדי להבין מה יהיה תוכן המופע שלה - שני כיווני השפעה חשובים על המוסיקה של אתר - נינה סימון מצד אחד והג'אז האתיופי של שנות ה-70 מהצד השני. מעולה.

וככה נוצר השלד הפסטיבלי. בתוך חודש בלבד. היה אינטנסיבי מאוד, עם תסכולים רבים ולחץ גדול, אבל תכל'ס היה כיף לבנות משהו שאני גאה לעמוד מאחוריו מתוך הכאוס.

זהו. עכשיו אני רק מחכה שהכל יעבור בשלום, שהמון-המון חובבי מוסיקה טובה יגיעו לסינמטק ושהמופעים לא יאכזבו.


אהבת את הפוסט? סמן לייק:
הגדרות תצוגה
הודעה מחבר שעה תאריך



מאמרי הקהילה
אומנות הטריו (7)
מאת בן אהרוני. חלק שביעי מהסדרה המאיימת להיות ארוכה יותר מ"היפים והאמיצים". והפעם הרכבי טריו ברוח ECMית (אבל לא רק)
10/4/2009
אומנות הטריו (6)
מאת: בן אהרוני. חלפו להם 120 יום מאז הפוסט האחרון של אומנות הטריו (5) והנה עוד כמה טריו פסנתר ששמעתי לאחרונה, ןהם מומלצים, כמו שאר ההמלצות בפינה הזו.
16/3/2009
חליל בג`אז: סקירה הסטורית - חליל בג`אז: משנות ה-70 ועד היום
תפקידו של החליל בג'אז מעולם לא היה מרכזי. דווקא בשל כך חשוב לטעמי לספר את סיפורו של החליל בג'אז. הפרק הרביעי והאחרון (בינתיים) בסקירה ההסטורית על החליל בג'אז מוקדש לחליל משנות ה-70 של המאה ה-20 ועד היום. תקופה שהתחילה בפיוז'ן ובפרי ג'אז, המשיכה בתחיית המיינסטרים והיום מתפתחת(?) לכל הכיוונים. כתב: ברק ויס
1/1/2009
חליל בג`אז: סקירה הסטורית - שנות ה-60
תפקידו של החליל בג'אז מעולם לא היה מרכזי. דווקא בשל כך חשוב לטעמי לספר את סיפורו של החליל בג'אז. הפרק השלישי בסקירה ההסטורית על החליל בג'אז יוקדש לחליל בשנות ה-60 של המאה ה-20. עשור זה הוא לטעמי השיא ביצירתיות החליל בג'אז. הוא מאופיין בשיאי טכניקה ובשתי השפעות מוסיקליות מרכזיות: המוסיקה הקלאסית-מודרנית והבוסה נובה מברזיל. כתב: ברק ויס
1/1/2009
חליל בג`אז: סקירה הסטורית - שנות ה-40 וה-50
תפקידו של החליל בג'אז מעולם לא היה מרכזי. דווקא בשל כך חשוב לטעמי לספר את סיפורו של החליל בג'אז. הפרק השני בסקירה ההסטורית על החליל בג'אז יוקדש לשנות ה-40 וה-50 של המאה ה-20, השנים בהם החליל הפך להיות כלי לגיטימי בעולם הג'אז. כתב: ברק ויס
1/1/2009
חליל בג`אז: סקירה הסטורית - ראשית הג`אז
תפקידו של החליל בג'אז מעולם לא היה מרכזי. דווקא בשל כך חשוב לטעמי לספר את סיפורו של החליל בג'אז. הפרק הראשון בסקירה ההסטורית על החליל בג'אז יוקדש לחלילני הג'אז הראשונים בשנות ה-20 וה-30 של המאה ה-20. כתב: ברק ויס
1/1/2009



המלצה לעמוד הראשי קהילת תמיכה טכנית מנהלי קהילות הסכם שימוש באתר צור קשר השוואת מחירים בתי מלון בחו"ל Copyright ©2007-2009, אג'נדה

(0.0469)